torsdag 31 juli 2014

Ett litet kök till lille H

Nu är det färdigt! Köket alltså ... och det blev faktiskt bättre än jag först hade trott att det skulle bli, när jag för första gången såg den gamla slitna teak-trämöbeln på en loppis på andra sidan stan. 




Idag på förmiddagen åkte jag till IKEA för att ta en liten paus i korrekturläsandet och för att skaffa lite köksinventarier. Inget kök utan grytor och stekspadar. En del av kökssakerna ska stå och hänga på en hylla ovanför, men för tillfället står de som en installation på köksbänken tills jag hittat något nytt loppisfynd. 



Men så här fint uppställt lär det nog inte stå så länge efter att lille H har kommit hem från förskolan. Men å andra sidan är ju möbeln gjord för att leka med.



När jag ändå var på IKEA passade jag på att handla ljus, ramar och annat smått och gott. Föll även över en verktygslåda till lille H - en bra man reder sig själv. 
Eftersom Århus IKEA nu är Danmarks största IKEA och därför en stor turistattraktion, går jag omvägar och hittar på ursäkter för att slippa åka dit. Men var får man annars tag i grytor i barnstorlek till förnuftiga priser och som inte är av plast? 

Idag stod jag i kö för att komma in i parkeringshuset redan när de öppnade kl 10, så det dröjer nog innan jag orkar åka dit igen.  Vad är det för särskilt med IKEA eftersom så många hänger på låset?


Jag fick hur som helst det jag var ute efter och tänk så många flickor lille H kommer att kunna charma med tiden. Tänk att både kunna laga mat och skruva upp hyllor. Sicken svärmorsdröm han kommer att bli! Eller mardröm, vi får se. ;-)

PS: Inser nu när jag tittar på klockan på datorn att det idag är löningsdag i Danmark, något en egenföretagare som jag själv inte har så stor koll på. Det var säkert därför det var så knökfullt med folk. :-)

2 kommentarer:

  1. Perfekt!!!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten köksbänk! :-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera