onsdag 2 juli 2014

Jordgubbar i överflöd

Solen, värmen och regnet har gett jordgubbslandet växtvärk. Vi lagar jordgubbskräm, äter jordgubbar med grädde, gör salsor, sallader och pajer och ändå verkar de aldrig ta slut, de där små röda bären. Det är nästan jag tror att de förökar sig under natten, för varje morgon möts jag av ett rött inferno.


Jag känner mig lyckligt lottad, att jag sommartid inte bor i en trång etta i stan, utan har en trädgård som flödar över av hallon, smultron, vinbär och jordgubbar.



Och i växthuset börjar de första tomaterna rodna och en stor gurka tynger ner den ena av gurkplantorna.



Det finns ingen lyckligare än lille H, när han får vattna, lukta på blommorna i rabatten, springa barfota så fort benen bär över gräsmattan, plocka bär och tjuvnypa tomatplantor - under uppsikt såklart. Jag är så glad att jag kan ge mitt barn just det där, att känna, smaka och lukta. Det är hundra gånger bättre än alla leksaker och lekparker i världen.





6 kommentarer:

  1. Tja, precis som du gjorde när du var liten...
    Söta bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror jag har hittat en vattenkanna till Harald i barnstorlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart då någonstans? Det hade ju varit perfekt. Har ännu inte hittat den rätta kannan.

      Radera
    2. Du får köpa den om du kommer förbi den igen, så får du pengar när vi kommer upp i slutet av juli. :-)

      Radera