onsdag 30 juli 2014

Sommarens lilla kreativa projekt

Det bästa jag vet är att ge gamla slitna och fula möbler nytt liv med färg och mönster. På lille Hs rum får jag leka fritt. I vintras gjorde jag om ett gammalt vägghängt skåp med sprejfärg och decoupage av en gammal barnbok på luckan.



Och sommarens projekt är ett litet kök till lille H. Denna gången har jag fått hjälp av världens bästa rörmokar-morfar aka pappa till att göra en diskho, kran och ett litet kretslopp med vatten, där lille Hs leklust kan flöda och vatten plaskas. Lyckligtvis fungerar den bara när det är ström tillkopplat pumpen.

Idag sprejmålar jag den gamla byrån när jag behöver en paus från snö- och skidtexterna jag har deadline på i nästa vecka. Och vädret är sublimt, med detta solskensväder är det nog torrt redan i eftermiddag och det är perfekt till otåliga lilla jag som vill avsluta projekt så fort jag gått igång med dem. Gläder mig till att se det färdiga resultatet.




1 kommentar:

  1. Så fint med ett ljusblått kök! Bara spisplattorna som fattas och lite köksutrustning....
    Kram

    SvaraRadera