fredag 11 juli 2014

Svenskt är lika med kvalitet

Jag kan inte rå för det, men hela min kropp skriker att svenskt och svenska märken är lika med bättre kvalitet. Självklart är det inte alltid så, men det man känner till och tror sig veta är bäst är det man köper och litar på. Jag har med åren blivit bättre på att ge danskarna en chans, för det är ju trots allt inget u-land jag lever i. Men det har tagit några år. Jag vet att jag i början när jag bodde här, alltid hamstrade varor i Sverige när jag var hemma på besök. Ja, jag till och med behöll min optiker i Halmstad under hela första året. För kunde jag verkligen lita på de danska optikerna? Jag tyckte inte alls de utstrålade professionalism.


Men även om jag inte längre anser att svenskt är bättre än danskt, för i många fall är det faktiskt tvärtom, blev jag överlycklig när jag på rean hittade svenska kavat-skor till 149 danska kronor.
Svenska skor, svensk kvalitet. Tänk så bra lille Hs fötter kommer att ha det i sensommar/höst.



Och så blev det lite danska reakläder á la Name It till kyliga sensommarkvällar. För vi ska ju inte överdriva svensk-hysterin. Å andra sidan är nog både de danska kläderna och de svenska skorna säkert tillverkade av en liten asiat någonstans på andra sidan jordklotet ändå. :-)




1 kommentar:

  1. Kvalitén kommer nog från vem som tillverkar maten/kläderna/tingen ;)

    Men vist känns det bättre att köpa lokalt och ifrån fabriker i samma land.

    Ha en fin helg!!!

    SvaraRadera