torsdag 3 juli 2014

Vart tog solen vägen?

Idag sitter jag och översätter en artikel om skidsemester i Alperna. När jag tittar ut genom fönstret känns det inte så avlägset med snö och skidåkning. Vart tog solen vägen?

Såg denna på de sociala medierna för ett tag sedan. Den passar rätt bra, eller hur?



Det är konstigt egentligen att man alltid ska klaga på vädret. Danskarna är inte bättre än svenskarna på det området. Man är aldrig nöjd, men man borde istället se det positiva istället för att klaga.

Så dagens positiva med att det blåser höstvindar, regnar och är mulet är *trumvirvel*:

1. Jag kan vara lite svenskt skadeglad - även om det är en ganska ful egenskap - för alla de som semestrar i ösregn medan jag själv svettas med textdeadlines.
2. Jag behöver inte vattna trädgården.
3. Jag behöver inte ha dåligt samvete över att jag sitter inne vid datorn och jobbar.
4. På något sätt är det rätt mysigt att krypa ihop i en varm tröja och dricka en kopp ingefärste.
5. Jag och lille H kan vara inne i eftermiddag och läsa om Pettson och Findus, bygga lego eller leka med bondgården och bara vara.


1 kommentar:

  1. Här behöver vi inte heller vattna... Men nu skiner solen. :-) Annars var jag nästan avundsjuk på dig som jobbade. Jag gillar inte att vara ledig och det bara regnar...

    Efter långvarig sol och värme kan det var lite mysigt med en regnig dag, men bara en... ;-)

    Lille H är verkligen fullt koncentrerad på bondgården. En blivande bonde eller trädgårdsmästare kanske...?

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera