tisdag 8 juli 2014

Att jobba i värmen ...

Jag jobbar medan alla andra ligger på diverse stränder, plockar självplock-jordgubbar, har räkfrossa på västkusten, åker båt i skärgården, besöker spännande museer och ve och fasa, Gekås i Ullared. Det sistnämnda är jag dock inte avundsjuk på, jag föredrar mysiga småbutiker, istället för kundvagnsrace och slagsmål om schampoflaskor, påsklämmor och plastpåsar. Men allt annat låter fantastiskt härligt. Sommar har alltid varit jobb för mig, många av mina kunder skickar över filer efter filer och går sedan på semester och förväntar självklart att uppgifterna ska vara lösta när de kommer tillbaka till jobbet om ett par veckor.

Det är den egenföretagandes lott här i livet, att jobba när andra är lediga. Å andra sidan kan jag ju göra folk avundsjuka i mitten av augusti, när de är tillbaka på jobbet och sitter med semesterbakfylla och en fylld inkorg.

"Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget", säger ett danskt ordspråk och det att ha semestern kvar kanske rent av är en vinstlott. Om ca en månad kan jag på Instagram, Pinterest och de sociala medierna ladda upp bilder likt denna och basunera ut att den som väntar på något gott ....


1 kommentar:

  1. Ja, det är fler som arbetar....., men nu är jag ledig ett par dagar!
    Ett glas rosé hemma på trädäcket är inte fel det heller!
    Kram

    SvaraRadera