söndag 3 augusti 2014

Sommar-rea

Igår var jag en sväng och shoppade barnkläder på slutrean. Vi ska snart på semester och lille H har knappt några shorts som passar längre, i alla fall inte så många att de räcker en hel vecka utan att tvättas.

I vanliga fall undviker jag att köpa grilliga barnkläder med stora tryck, det är bland det fulaste jag vet, men när T-shirts kostar 14,75 kr styck, viker jag mig för mina egna principer och shoppar loss på Blixten McQueen och gigantiska grodor. Jag fick verkligen tygla mig för att inte slänga ner åtskilliga T-shirts i varukorgen.

Det är ganska skrämmande egentligen att man kan få 8 plagg för i allt 150 kr, varav hälften av ekologisk bomull. Hur är det överhuvudtaget möjligt?



Väljer att inte tänka på den stackars asiaten som antagligen arbetar i dygnsdrift för en usel lön så att jag kan få billiga klädesplagg. Men nu är vi i alla fall redo för solsemester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar