söndag 17 augusti 2014

Att hitta på alternativa lösningar


Lille H somnade i vagnen på kullerstensgatorna i konstnärskvarteret, Latinerkvarteret, och eftersom alla second hand-butikerna låg i källare eller hade trånga huvuddörrar kunde jag glömma allt om att komma in med kärran med den sovande lille H och leta efter plåtburkar till lille Hs kök. Men otålig som jag är, vill jag ha det färdigt och det nu. Det finns nog en anledning till att jag inte längre målar så ofta i olja. Jag har absolut inte tålamod till att vänta på att färgen ska torka.

Jag fick därför ta till plan B - Søstrene Grene. Här finns saker högt och lågt, ofta till billig penning. Så en liten plåtburk i metall för 8 kr, ett par äggkoppar av plast för en tia och en blå plastskål som ser ut som en glasskål blev nödlösningen tills jag hittar något bättre. 

Och ja, de har redan varit en tur i golvet ... och turligt nog används de aktivt i lille Hs lek. Han satt tjugo minuter på en stol framför köket och plockade, pratade och tryckte ned så mycket som möjligt i burken och skålen och han var så upptagen att han inte ens märkte att jag försvann ut ur rummet och hängde tvätt i rummet bredvid.





Jag hittade också¨världens finaste små pappaskar hos "systrarna". Jag vet ännu inte vad jag ska lägga i dem, men jag kunde inte låta bli att köpa dem. Katter, katter, katter ... åh så fina de är!



1 kommentar:

  1. Vilka söta askar! Får nog ta en sväng till "systrarna" när vi kommer ner....;-)
    Kram

    SvaraRadera