torsdag 22 maj 2014

Positiva saker ...

För ett par dagar sedan blev jag utmanad av en facebook-vän att varje dag i fem dagar göra ett inlägg och berätta om tre positiva vardagssaker. Ofta brukar jag hoppa över den typen av utmaningar, som till exempel att man bara ska skriva ett ord i sin statusuppdatering för att uppmärksamma cancer och liknande, sånt orkar jag inte. Men att skriva om positiva saker verkade vara en kul grej och därför antog jag utmaningen. Just denna vecka har det faktiskt hjälpt mig otroligt mycket med att bearbeta helgens händelser. Det kan ju verka banalt, men att fokusera på allt det positiva i sitt liv - som att solen skiner eller att lille H med kiknande skratt vaggar runt på gräsmattan med vattenkannan - har varit fantastiskt befriande, ja nästan terapeutiskt. ;-)

Dagens tre positiva saker:

1. Ett födelsedagskort (som säkert kommit på avvägar och nu äntligen hittat rätt) från min "gamle" morbror och moster på andra sidan Kattegatt.
2. Rabarberkräm som puttrar på spisen och fyller hela huset med sommardoft.
3. Rhododendronbuskarna som blommar i all sin prakt. Jag kan sitta länge och bara beundra dem. De är verkligen en lisa för själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar