torsdag 8 maj 2014

En doft av sommar ...

Jag blir nästan rörd till tårar när jag stoppar årets första danska jordgubbe i munnen. Sommar, sol och ljusa kvällar fyller min mun och jag vill bara ha mer och mer ...




Att frossa sägs ju vara en dödssynd ... men jag kan inte låta bli att ta en till ... och en till. Sedan kommer jag till förnuft, för självklart ska liten få smaka sin allra första danska jordgubbe när han kommer hem från förskolan. Allt annat vore egoistiskt av mig. Jag ställer in skålen i kylskåpet och stänger dörren. Jag upprepar mantrat: Jag kan stå emot, jag kan stå emot, och likt en jedi-krigare känner jag att jag har kraften. Jag kan stå emot frestelsen och jag känner mig extra stolt och glad när jag sedan ser lille H som förnöjt smaskar i sig de röda små bären med ett mmm! och hans ögon strålar av lycka.




Tänk att ett så litet, litet bär kan rymma så stora, stora känslor.

1 kommentar:

  1. Mmmmm, så gott! Hoppas det finns svenska jordgubbar i slutet av maj!
    Kram!

    SvaraRadera