tisdag 6 maj 2014

Ett riktigt jobb



Jag har nog aldrig, när jag tänker efter, haft ett "riktigt" jobb. Ni vet ett sådant där åtta till fyra-jobb. Sedan jag flyttade till Danmark har jag alltid frilansat och haft hundra bollar i luften samtidigt. Kanske för många bollar ibland, men jag älskar att jag aldrig vet hur dagen kommer att se ut.

Jag är lyckligt lottad att bo i Danmark och därför få möjligheten att prova på saker jag kanske inte haft samma möjlighet att prova/vara en del av om jag fortfarande bodde i Sverige.

Keep calm and start a business.   Small Business / Startups / Entrepreneurs

Att ena dagen hålla ett föredrag om svensk affärskultur, att nästa översätta en webbshop till att den tredje dagen sitta med en mikrofon under ett täcke i en bil, långt ute på hamnen, för att spela in ett svenskt speak till en instruktionsvideo för industriugnar. Det är ett "riktigt" jobb för mig.

2 kommentarer:

  1. maria förster (håkanson)11 maj 2014 kl. 04:38

    Så roligt att läsa om ditt liv, där på andra sidan. ;-) men hanna, visst hade du väl ett " riktigt" jobb här i sverige. Du jobbade väl på brändåsen?;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Ja, det är sant. Men å andra sidan jobbade jag många kvällar och nätter och bara på deltid, så det blev aldrig ett "riktigt" jobb mer ett studiejobb om man inte räknar sommaren mellan studenten och när jag flyttade till Halmstad. :-)

      Radera