torsdag 8 maj 2014

Att vara ung i sinnet ...

Igår när jag var inne i stan gick jag förbi juice- och kaffebaren Joe & The Juice, ett hak för de unga och coola. Jag kan, som 30 plus, tyvärr inte titulera mig som ung och cool längre och någonstans på vägen har jag blivit lite gammal och grå. Jag går ofta en omväg för att slippa gå förbi juicebaren eftersom musiken, som ofta är en blandning av hiphop och dödsmetall, är så hög att man får ett migränanfall på kuppen. Ja, jag vet att jag låter som en sur gammal tant. Jag måste rannsaka mig själv lite på det området, tror jag. :-)

Denna gång kunde jag dock inte undvika att passera på min väg till matbutiken i Bruuns Galleri. När jag med raska steg gick förbi juice-baren såg jag i ögonvrån ett par grå kalufser i en vrå vid bardisken. Jag gnuggade ögonen och backade tillbaka. Såg jag verkligen rätt?


Ja, det gjorde jag. Mitt bland de moderiktiga unga som smuttade på juicedrinkar till tonerna av dansk hiphop satt två äldre damer och drack sitt förmiddagskaffe som om det vore det mest självklara i världen.

De danska tanterna går inte av för hackor ... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar