måndag 30 juni 2014

På äventyr i Cambridge

Vi har haft ett par hektiska dagar med sightseeing, bröllop och trevligt familjehäng i Cambridge.


Vi turistade i typiskt engelskt sommarväder, där regnet hängde i luften mest hela tiden men emellanåt tittade solen fram.

Byggnader som dessa får alltid min fantasi att skena iväg, om mord på kardinaler och om hemliga sällskap och deras ritualer.


Vi åt en massa god mat, drack vin och gick kilometer efter kilometer på kullersten, bland marknadsstånd och bland pampiga byggnader.

Avslöjad, en liten hand kom visst med i bild. 

Lördag kväll lämnade vi lille H, min lillebror och svägerska att roa sig på egen hand eftersom jag och maken skulle gå på bröllop. Min makes lillasyster bor i England och har en kille, numera make, från Nya Zeeland, därför skulle vi nu få vara med om ett engelskt bröllop kryddat med danska och nya zeeländska traditioner.

Selfie  med mobilkameran fem minuter innan själva vigseln började.


De gifte sig i ett av universitetens bibliotek och om man tyckte att vigselakten var långdragen, vilket den absolut inte var, hade man den vackraste utsikt att beskåda.


Man har ju tidigare bara sett på film när vigselförrättaren frågar om någon har några invändningar mot giftermålet och att man ska tala nu eller tiga för evigt. Jag ska erkänna att jag faktiskt hade lite fjärilar i magen. 

Tänk om ... 

Det kom dock bara lite småfniss i publiken och turligt nog kunde ceremonin fortsätta utan invändningar.

Sedan skålades det, dansades det och festades natten lång. Jag själv var så trött att jag tog taxi hem kl 23. Lille H var under vistelsen i Cambridge fortfarande på Danmarkstid och det tar på kroppen att stiga upp klockan 4:30 engelsk tid.

Nu är vi hemma igen och ska låta helgens alla intryck sjunka in.



1 kommentar:

  1. Vad fina ni är! Här har inte regnet bar hängt i luften.... Det har verkligen kommit ner, hela helgen!
    Kram

    SvaraRadera