onsdag 25 juni 2014

Färgkänsla

Vi ska på bröllop i helgen, makens lillasyster ska gifta sig. Jag brukar alltid planera bröllopsklädseln flera veckor i förväg. Det är ju så kul att klä upp sig ibland.
Den här gången har jag överhuvudtaget inte ens hunnit fundera på vad jag ska ha på mig, tiden har gått alldeles för fort och nu hinner jag inte köpa någon ny klänning. Därför återanvänder jag denna gamla trasa, som jag haft på två bröllop tidigare. Men det har varit bröllop med olika folk och olika bekantskapskretsar, så den är ju nästan som ny ändå.

Det enda som behövde skaffas var en ny slips till maken som matchar den koboltblå femtiotalsinspirerade klänning. Koboltblå verkar dock inte vara säsongens slipsfärg och jag jagade runt i varenda affär i stan för att hitta något som överhuvudtaget liknade blått. När jag nästan gett upp, hittade jag slipsen med stort s.

Den hade nästan en gloria runt sig och gav ifrån sig en metalliskt blått sken där den hängde mellan brunrutiga och blekrosa slipsar, som den enda på kroken. Undrar om det är ödet, för när jag kom hem såg jag att det är exakt samma blå. Bästa färgkänslan, ever! #stolt


Till och med lille H är imponerad.


2 kommentarer:

  1. Snyggt!!! Den klänningen passar perfekt till bröllop och slipsen blir pricken över i:et!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Perfekt färgmatchning! Kommer att bli jättefint!

    Söt bild på lille H. ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera