torsdag 26 februari 2015

Vår i luften

Vilken vårdag det var igår, så där som det vanligtvis brukar vara i slutet av mars, när solens strålar värmer och man nästan får knäppa upp vinterjackan för att inte svettas.

Jag njöt eftermiddagens vårsol på en parkbänk i Rådhusparken mitt i stan, åt en syndigt god bagel med tonfiskröra och pesto och tittade ut över parken där det här och där har börjat poppa upp lila och vita krokusar. Längre fram på våren är hela parken lila-vit.

Det är vår på riktigt nu och hade det inte varit för att jag var på väg till terminens första Bollywood-danslektion hade jag nog dröjt kvar ända tills solen hade gått ned.



2 kommentarer:

  1. Då är det troligen som vackrast, med alla krokusar, när vi kommer ner.....;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan du inte skicka hit vårsolen och värmen...? Här är det mest gråväder och har varit så sedan i oktober.

    Gått in i glasdörrar, det har jag med gjort... ;-)

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera