torsdag 12 februari 2015

När någon behöver dig ...

Ibland kan det vara bra att ta en ego-dag. Som mamma, hustru och matte är man aldrig ledig. Det är alltid någon som kräver ens uppmärksamhet. 

När du står i duschen är det någon som rycker i handtaget eller klär av sig alla kläderna och insisterar på att komma in under vattenstrålen (sedan kan ni ju själva lista ut om det är maken eller lille H jag menar :-)), eller så frågar någon, när man står där naken och med schampo i håret, om jag vet var fjärrkontrollen till teven är.

När du sitter på toaletten är det alltid någon som drar i dig, ropar från sovrummet att han inte kan hitta sin vita skjorta och vill att man ska hjälpa honom här och nu. Eller så river någon ner en blomkruka, stoppar kattens torrfoder i tvättmaskinen eller så blir man nertrampad av någon som försöker lägga sig till rätta i de nerdragna strumpbyxorna man har vid fotknölarna.

När du försöker äta kvällsmat är det någon som spiller, någon som försöker att klättra upp på bordet eller så sätter någon klorna i låret på en för att man inte snabbt nog har kastat ner en köttbit på golvet och när måltiden sedan är över minns man inte ens hur mycket mat man fått inombords
Men jag älskar när det är full fart och när någon behöver mig, det är inte det jag menar. Jag gillar att vara familjens logistikdirektör. :-)


Men ibland kan man behöva lite egentid, utan make, barn, kelsjuk katt och tvätthögar som växer, därför tog jag en ledig dag på stan, en helt vanlig regnig februari-torsdag, 

Bara jag. 

Jag klippte håret, drack kaffe, lunchade och köpte kläder och skor på slutrean, bara till mig själv.


Ibland är det skönt med en ego-boost och att bara tänka på mig, mig, mig, även om just det är en svår konst att behärska när man tycker om att ta hand om de man har kära!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där.... men ibland måste man ta hand om sig själv också!!!
    Kram!

    SvaraRadera