söndag 14 september 2014

På sjörövarjakt

En av våra grannar skulle ha grabbkväll igår och hade frågat om han inte kunde få låna vår bastu och badtunna, för att sätta en liten exotisk touch på festen. Och visst fick han det. Det är ju bara roligt att den används.

Men inte anade vi när vi sa ja, att badtunnan skulle invaderas av tvättäkta sjörövare. Glada danskar i badbyxor och sjörövarhattar som skålade glatt. Det var allt en sällan syn att skåda. 
Men vad är nu detta? Jag fick gnugga mig ordentligt i ögonen ... den svenska flaggan, som så prydligt brukar hänga på gaveln, hade bytts ut mot en dödskalleflagga. Jag vet inte vilka signaler de ville skicka, så där dagen före det svenska valet, men jag tror allt att mitt lilla svenska paradis, längst bort i trädgården, har invaderats av farliga danska pirater ...




1 kommentar:

  1. Det ser oroväckande ut...;-) Du får återta området och hissa en ny svensk flagga snart!
    Kram

    SvaraRadera