tisdag 25 november 2014

Att jobba under press

Det är konstigt det där med att ju mer man har att göra, desto mer får man gjort. Denna vecka har jag bara tre arbetsdagar att klämma in fem arbetsdagar på, eftersom jag och lille H ska en tur till Svea rike. Därför började veckan med en full inkorg med jobb som skulle göras omedelbart och egentligen igår, det slår aldrig fel. Det är inte meningen att jag ska vara ledig.

Därför körde jag upp maken kl sju i morse, för att han skulle ta hand om lille H en timme innan förskolan så att jag skulle kunna jobba ikapp dagens deadlines.

Därför känns det lite ambivalent, för maken var verkligen jättetrött i morse, stackaren och egentligen hade jag ju inte behövt ha den där extra timmen, han hade kunnat sova lite längre ... för jag är redan nu färdig med dagens göromål. Dessutom har jag hängt två maskiner tvätt, betalt räkningar och hunnit uppdatera bloggen innan jag ska hämta lille H på förskolan om 70 minuter. Ibland överraskas jag hur mycket man får gjort om man bara får ändan ur vagnen.

Har nu tid att klappa katten och höra podd-radio, känns extra lyxigt efter några hektiska och grymt effektiva timmar.


1 kommentar:

  1. När du har varit så effektiv kan du unna dig en stund med katten ;-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera