fredag 30 januari 2015

Elsa Beskow-tavlor

Jag har ingen lust att jobba idag och efter att ha ägnat morgonen åt bokföring och att skicka iväg månadens fakturor, har jag nu spänningshuvudvärk som heter duga. Jag är dessutom genomförkyld, även om jag gjort mina tappra försök att bromsa eländet med ingefära, te och röd solhattselixir á la Echinagaard (sic!).

Man måste inte alltid jobba, framförallt inte när man är sin egen chef. Jag har heller inga uppgifter som brådskar särskilt mycket att det inte kan vänta till på måndag.

Istället har jag googlat Beskow-bilder till lille H:s sagovägg. För nej, jag slutar inte förrän väggen är full av sagofigurer och -hjältar och ja, de ska sitta lite förskjutet och på måfå, det främjar kreativiteten. :-)






Och tänk det enda som krävs är en billig ram från IKEA, en bra skrivare och en sax. Och så kan man ju bara byta motiv sedan, när liten är för stor för Putte i Blåbärsskogen och Ocke, Nutta och Pillerill, utan att jag ska gråta över att lägga upp barnrumstavlor som kostat en förmögenhet på vinden.


Trevlig helg!




2 kommentarer:

  1. Perfekt sysselsättning när man är förkyld! Så fint det blir på väggen.
    Krya på dig och ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så idérik och kreativ du är! :-)
    Krya på dig!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera