torsdag 19 mars 2015

Influensa-bubblan

Jag tror på allvar att jag har blivit lite hjärntvättad, för jag vaknar mitt i natten med ett ryck och nynnar på signaturmelodin till Dora the explorer och Postis-Per. Jag har den senaste veckan knappt hört eller sett annat än dansk barnteve och har levt i vabb-bubblan, jag behöver nog snart komma ut bland folk igen och lille H också.

Det där storslagna tvåårskalaset vi hade tänkt att ha i helgen med familj, vänner och vänners barn sattes abrupt på standby av 40 graders feber och ett besök hos jourhavande läkare. Det var någon som sa att det aldrig blir som man tänkt sig när man har barn. Att man alltid ska vara beredd på att planerna slås omkull. Och visst slogs de omkull alltid ... men man får göra det bästa av situationen, trots att man står med en nästan färdiglagad buffé för 15 personer. Men nog blev han allt firad ändå, den lille sjuklingen och trots feber och famn-klängande hos mamma kom ett och annat leende fram när han öppnade paket från både mormor och morfar och morbröderna.



Och i dag är vi äntligen feberfria och vi äter! Någon klämde nästan i sig halva mammas räkmacka och massor av vattenmelon ... och solen skiner ... nu vänder det!

1 kommentar: