onsdag 20 maj 2015

Dressed for succes

Att det skulle komma bestämda åsikter och jag-vill-själv-välja-vad-jag-ska-ha-på-mig-trots, men att det skulle vara kampen om att få ha skjorta hade jag aldrig kunnat anat.
Nu är det tredje dagen i rad som lille H går till förskolan i sin "polishatt", seglarkepsen á la Emil-i-Lönneberga-stil, och skjorta. Fröknarna, eller det kanske heter förskolelärarna, måste tro att jag är en galen latte-mamma som gillar att styla mitt barn. Jag känner nästan sjukligt behov av att berätta att han faktiskt själv vill ha sin "mysse" och sin skjorta, det är det han tycker att han är finast i. Och han strålar verkligen när han säger att han "e lika fin som pappa" och "mamma, mamma, min skjorta e fin".




I morse när han insisterade på att också ha "bläsen", alltså den ljusblå blazern, sa jag dock stopp. Någon måtta får det vara. :-)


2 kommentarer:

  1. Han har ju helt rätt! Jättefin i skjorta och "mysse" ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med en modemedveten liten kille. ;-) Och han är verkligen jättefin i skjorta och sin "mysse"! När jag var i hans ålder hade jag en sån där period när jag bara ville ha min "bonnakängkäng", dvs min blommiga sommarklänning (oavsett årstid). :-)

    Regnvåta Majhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera